یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران گفت: بحث مذاکره میان جمهوری اسلامی ایران و امریکا درباره عراق به هیچ وجه مطرح نیست و امریکاییها برای خود فرضیه تعیین می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدعلی حسینی در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان اینکه بهترین راه حل برای امریکا تجدید نظر در سیاستها و اصلاح عملکرد خود است ، تصریح کرد: امریکا غریقی است که برای نجات خود از غرق شدن پیش شرط تعیین می‌کند و با ادبیات اهانت و تهدید سخن می‌گوید.

وی درباره سخنان مقامات امریکایی درخصوص مذاکره با ایران درباره مسائل عراق به گزارش اخیر کمیته بررسی مسائل عراق در امریکا مبنی بر ضرورت خروج نیروهای امریکایی از عراق اشاره کرد و افزود : هنوز موضع رسمی امریکا درباره خروج از عراق اعلام نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : باید منتظر بمانیم تا موضع رسمی دولت امریکا درخصوص خروج از عراق اعلام شود.

وی باردیگر عامل مهم ناامنی ها و نا آرامیهای عراق را حضور نیروهای اشغالگر دانست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلا‌می ایران برای کمک به دولت عراق هیچ پیش شرطی قائل نیست ، افزود : هر آنچه در توان داشته باشیم برای تقویت ثبات و امینت و برقراری آرامش در عراق دراختیار دولت و ملت این کشور قرار می دهیم.

حسینی در این حال گفت: اشغالگران باید عراق را ترک کنند و امنیت این کشور را به دولت و ملت عراق و کشورهای منطقه واگذار کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره عملکرد منفی امریکاییها در قبال ملت ایران خاطر نشان کرد: آنچه به طور عینی مشاهده می شود سیاستهای مغرضانه دولت امریکا درقبال ایران، تمدید پنج ساله تحریمها برضد ایران ، مسدود کردن اموال و فشارهای دائم در مذاکرات هسته ای ایران با طرفهای اروپایی است.

حسینی گفت : هیچ تغییری در سیاستهای امریکا درقبال جمهوری اسلامی ایران دیده نشده است.

وی همچنین درباره خروج نظامیان اشغالگر از عراق گفت: چنانچه جدول زمانبندی برای خروج امریکاییها از عراق تعیین شود , این امر نشان عزم جدی آنان برای خروج از عراق خواهد بود، که البته در این صورت دیگر نیازی به مذاکره ایران و امریکا درباره عراق وجود نخواهد داشت.

کد خبر 10594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز